Alla inlägg under september 2014
Flip: http://busyteacher.org/uploads/posts/2012-09/1346609191_inf-or-ing-key-0.png
Kopiera länken med att markera det, ctrl+c, ställ markören i adressfönstret och tryck ctrl+v.
Syfte: Förstå engelskans -ingform
Förmågor som tränas: Språklig korrekthet (anpassa språk till mottagare)
Uppföljning: Arbeta med section 1 i workbook.
Mål och redovisning: Att via skriftliga och muntliga uppgifter visa att man behärskar -ingformen (och övriga verbformer) korrekt.
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
Syfte: Förstå talad tyska, lära fraser som har med att presentera sig att göra.
Förmågor som tränas: Hörförståelse, uttal, ordkunskap.
Uppföljning: Arbeta med st. 1 i läromedlet.
Mål och redovisning: Kunna presentera sig muntligt och skriftligt.
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
Sådärja! Nu börjar flippandet gå riktigt smidigt, och jag har börjat sortera dem i kategorier beroende på ämne och år. Det är OK att titta i andra års mappar och lära sig lite mer, eller repetera sådant man känner sig osäker på
Grupp: 8A
Flip:
Syfte: Förstå och tolka innehåll i talad engelska, använda språkliga strategier för att göra sig förstådd, anpassa språket efter olika syften, mottagare och sammanhang.
Förmågor som tränas: Läsa, lyssna, skriftlig produktion
Uppföljning: Arbeta med The power of advertisning i Text book
Mål och redovisning: Make your own ad.
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
Lär dig räkna med en truddelutt!
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 |
7 |
|||
8 |
9 |
10 |
11 | 12 | 13 |
14 |
|||
15 |
16 |
17 | 18 |
19 |
20 |
21 |
|||
22 |
23 |
24 |
25 |
26 | 27 |
28 |
|||
29 | 30 |
||||||||
|