Senaste inläggen
Grupp: 8A
Flip:
Syfte: Förstå och tolka innehåll i talad engelska, använda språkliga strategier för att göra sig förstådd, anpassa språket efter olika syften, mottagare och sammanhang.
Förmågor som tränas: Läsa, lyssna, skriftlig produktion
Uppföljning: Arbeta med The power of advertisning i Text book
Mål och redovisning: Make your own ad.
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
Lär dig räkna med en truddelutt!
8 TY Flip om Perfekt, 1 Plan
Grupp: 8 TY
Flip: https://www.youtube.com/watch?v=u6fzIBj7J7c
Se genomgången tills du känner att du har koll på vad perfektformen är för något.
Syfte: Känna igen formen för förfluten tid- perfekt.
Förmågor som tränas: Skriftlig produktion.
Uppföljning: Arbeta med uppgifter i klassrummet.
Mål och redovisning:
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
8 ENG Flip Media is all around us BBC Plan
Grupp: 8 ENG
Flip: Du skall lyssna på nyhetsartikeln som är flip 2. Om du vill ha text framför dig under tiden du lyssnar så finns texten under flip 1. Där finns också en gloslista. Lyssna så många gånger att du känner dig säker på innehållet.
1. http://wsdownload.bbc.co.uk/learningenglish/pdf/2014/08/140807094855_140807_6min_purple_tomatoes.pdf
2.
Syfte och förmågor som tränas:
Reflektera över livsvillkor, samhällsfrågor och kulturella företeelser i olika sammanhang och delar av världen där engelska används.
Receptionsförmågor tränas (lyssna, läsa)
Uppföljning: Arbeta med mediaord och uttryck.
Mål och redovisning: Producera din egen nyhet- skriftligt eller muntligt via diktafon eller mobilinspelning.
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
http://http-ws.bbc.co.uk.edgesuite.net/mp3/learningenglish/2014/08/140807_6min_purple_tomato_for_web_140807_6min_purple_tomatoes_audio_au_bb.mp3
Grupp: 9TY
Flip:
Lyssna på genomgången så att du förstår hur man bildar perfektformen. Ha penna och papper till hands. Pausa och gör uppgifterna när damen säger stopp.
Syfte: Förstå hur man bildar perfektformen, kunna bilda perfekt av svaga verb.
Förmågor som tränas: Skriftlig produktion.
Uppföljning: Arbeta med perfektformen i klassrummet.
Mål och redovisning:
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|