Senaste inläggen
En informationsfilm om hur betygssättning fungerar- bra att se för att förstå varför man får ett visst betyg, eller vad man bör tänka på för att få ett önskat betyg.
Syfte: Förstå talad tyska, lära fraser som har med sommar och semester att göra.
Förmågor som tränas: Hörförståelse, uttal, ordkunskap.
Uppföljning: Arbeta med st. 1 i läromedlet.
Mål och redovisning: Kunna berätta om sommaren i tal och skrift.
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
Flip: http://busyteacher.org/uploads/posts/2012-09/1346609191_inf-or-ing-key-0.png
Kopiera länken med att markera det, ctrl+c, ställ markören i adressfönstret och tryck ctrl+v.
Syfte: Förstå engelskans -ingform
Förmågor som tränas: Språklig korrekthet (anpassa språk till mottagare)
Uppföljning: Arbeta med section 1 i workbook.
Mål och redovisning: Att via skriftliga och muntliga uppgifter visa att man behärskar -ingformen (och övriga verbformer) korrekt.
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
Syfte: Förstå talad tyska, lära fraser som har med att presentera sig att göra.
Förmågor som tränas: Hörförståelse, uttal, ordkunskap.
Uppföljning: Arbeta med st. 1 i läromedlet.
Mål och redovisning: Kunna presentera sig muntligt och skriftligt.
För kursplan och kunskapskrav, se http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/moderna-sprak.
Sådärja! Nu börjar flippandet gå riktigt smidigt, och jag har börjat sortera dem i kategorier beroende på ämne och år. Det är OK att titta i andra års mappar och lära sig lite mer, eller repetera sådant man känner sig osäker på
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|